| Reactie: | Terug naar forum | [reageer!] |
| Re(4): Gedateerde informatie | ||
| geplaatst door: gerard op 13/06/2009 om 12:00 | ||
| Beste, Ik heb een tiental jaren een licentie gehad op dit traject en het debiet van de Rur was in de week altijd een veelvoud van hetgeen jij in de info neerschrijft. De hoofdpachters Bonerz & Helsen hebben bij de allereerste keer mij hiervan dadelijk op de hoogte gebracht. Het gebeurde wel een keer dat het debiet "normaal" was in de week. Maar het was nooit de regel. Uit voorzorg telefoneerde ik daarom altijd op voorhand. Maar soms verraste het me toch, meestal als de Deutsche Armee op dit Rurtraject oefeningen hield. Als jij maar slechts tweemaal bent geweest met slechts éénmaal (toevallig of niet) met normale waterstand lijkt mij de info vanzelfsprekend verlokkend (met dat 70 plussers wowgevoel als extraatje ...) Maar bij extreme of langdurige regenval heb ik in tegenstelling tot andere Eifelrivieren hier in de weekends in de allermeeste gevallen mooie en heldere waterstanden gekend. In de week bijna nooit. Deze informatie is m.i. correcter dan wat in de stekkeninfo vermeld staat en ik citeer : "De gemiddelde waterafgifte bedraagt 8 kubieke meter per seconde en slechts zelden wordt dit opgevoerd". Wat mij dan vooral stoorde aan je eerste reactie was de zin : je moet er dan maar leren leven ... Op deze wijze krijg ik dan de indruk dat er iets mis is met de info. En hoe vaak blijkt het dan niet dat sommige info omwille van ... aangedikt wordt ... Soms noemt men dat manipulatie. Maar ik heb geen probleem : als je je aangesproken voelt mijn verontschuldigingen. | ||
| Onderwerp | Auteur | Reacties | Datum |
Gedateerde informatie n | Ron de Blaauw | ( 8 ) | 16/05/2009 |
> Re(1): Gedateerde informatie n | Hyppo Wanders | 18/05/2009 | |
![]() > Re(2): Gedateerde informatie n | gerard | 09/06/2009 | |
![]() ![]() > Re(3): Gedateerde informatie n | Hyppo Wanders | 12/06/2009 | |
![]() ![]() ![]() > Re(4): Gedateerde informatie | gerard | 13/06/2009 | |
![]() ![]() ![]() ![]() > Re(5): Gedateerde informatie n | Hyppo Wanders | 14/06/2009 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() > Re(6): Gedateerde informatie n | steven Kroon | 09/07/2009 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() > Re(7): Gedateerde informatie n | Robert | 15/10/2009 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() > Re(8): Gedateerde informatie n | Hyppo | 29/10/2009 | |