Reactie:Terug naar forum[reageer!]

Re(3): vliegvissen bonaire
geplaatst door: Paul Blokdijk op 10/11/2009 om 18:30

Beste Bert,
In nr 86 van De Nederlandse Vliegvisser staat een verhaal: Een nieuw stukje Nederland van mijn hand. Dat gaat over Bonaire. Daar staat veel meer in dan ik hier kwijt kan. Wij visten daar in vijf jaar telkens 3 tot 4 weken per jaar.
Op Bonaire kun je alleen maar in zout water vissen, vanaf de kust (Bonaire heeft eigenlijk geen strand, maar een koraalkiezel kust) als in de lagunes Le Lac en Lagoen en op een stukje van de zoutpannen. Van de kust is bijvoorbeeld Pink Beach een goede plek, zeker aan de zuidrand, omdat daar grote scholen kleine vis zwemmen, die door de pelikanen worden belaagd. Een kleine visimitatie (3 tot 6 cm lang) werkt daar goed op bar jacks. Verder is ook Helma Hooker een goede plek voor allerlei soorten: jack's, snappers, schoolmasters, goatfish etc. Ik vis met een zes hengel, intermediate lijn en kleine streamertjes. Voor bonefish en baracuda zijn de lagunes beter, en je kunt daar ook leuk uit de bellyboat vissen, op de diepe delen met een zinklijn.
Veel succes!
Paul Blokdijk.  

Onderwerp Auteur Reacties Datum
vliegvissen bonaire Bert Lammerts( 5 )01/11/2009
> Re(1): vliegvissen bonaire  nLeon 10/11/2009
> Re(2): vliegvissen bonaireLeon 10/11/2009
> Re(3): vliegvissen bonairePaul Blokdijk 10/11/2009
> Re(4): vliegvissen bonaireBert Lammerts 12/11/2009
> Re(5): vliegvissen bonaireHyppo 12/11/2009

Reageer op dit bericht

Naam:
Email:  Verstop Email.
Titel: Re(4):

Tekst:
BoldItalicUnderlineHyperLinkImageHorizontale lijnPreview

NB. We hebben helaas veel last van Spam. Het kan zijn dat je boodschap wordt geweigerd.Dit komt dan door het gebruik van verdachte woorden (pilletjes e.d.).

Daarnaast dien je de code die je in het plaatje ziet exact overtypen in het naastgelegen invoerveld. Help Spam bestrijden!